ÅTERHÄMTA DIG FRÅN ETT STRESSIGT LIV MED MINDFULNESS, YIN-YOGA & SPA-RETREATS

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG

Hos PIA Lifestyle kan du boka din yoga med ditt friskvårdsbidrag. Om du har din friskvård via någon plattform såsom Wellnet, Actiway eller Epassi kan du också köpa ditt medlemskap hos PIA Lifestyle via den plattform som din arbetsgivare har satt in ditt friskvårdsbidrag.

Jag heter Pia Eriksson och PIA Lifestyle har kommit till för att bidra till dig som önskar mer livsglädje, harmoni och mer balans i ditt liv. Jag är utbildad mindfulness-och yin-yogainstruktör samt diplomerad coach, och jag brinner för hälsa och välmående för att ha kraften att leva livet fullt ut. 

Mindfulness har gett mig ett liv med mer livskvalitet och har också bidragit till en avgörande skillnad för mitt välmående. Därför har jag skapat ett program som jag hade velat ha tillgång till då jag under en period i mitt liv levde under kraftig långvarig stress. 

Mitt enkla program hjälper dig i ditt välmående med endast tio minuters träning per dag. 

Mindfulness online

MINDFULNESS_&_YIN-YOGA

Yin-yoga online

YIN-YOGA

Mindfulness

Glömmer du viktiga tider eller möten, så det ger dig en känsla av skuld och skam? Eller upplever du att tiden inte räcker till?

Så du känner stress och har svårt att fokusera på en sak i taget? I så fall är du inte ensam. Jag som skapat detta program på åtta veckor lever idag livet med glädje, inre lugn och tillfredsställelse. Men innan jag kom i kontakt med mindfulness var jag i princip alltid stressad. Jag hade svårt att njuta av vardagen.

Jag rusade fram i livet och i karriären med alla måsten. Och tankarna pendlade mellan dåtid och framtid. Det gjorde att jag sprang ifrån nuet. Att inte vara närvarande fullt ut innebär att man missar många viktiga val som man skulle ha blivit uppmärksam på om man stannat upp och observerat det som sker i stunden.Min inställning till livet är idag helt annorlunda.

Förändringen har kommit i takt med träningen i mindfulness. Jag uppskattar det som sker just nu och lever och upplever livet på en helt annan nivå. Ältandet i dåtid och jakten på framtiden är borta. Det är så skönt att kunna njuta av vardagen och känna tillfredsställelse av livet som pågår just nu.

Känner du igen dig i det jag beskriver så är du på helt rätt ställe. Programmet på åtta veckor för dig till en mer medveten nivå så att du tar kommandot över ditt liv. 

TRÄNA MINDFULNESS 10 MINUTER OM DAGEN

Det är enkelt att träna mindfulness och på endast 10 minuter per dag kan du få märkbara resultat som förändrar många delar i ditt liv. Du kommer känna att det är lättare att slappna av och att bara vara.

ENKELT OCH LÄTT 

Det här programmet är ett unikt onlinebaserat träningsprogram som är enkelt att genomföra. Du behöver inte komma ihåg lösenord eller var du ska leta efter programmet. Det är förenklat för att du ska känna så lite motstånd som möjligt att genomföra dina övningar.

VIA DIN DATOR, SURFPLATTA ELLER MOBIL

Varje dag får du ett mejl med en ny övning. Den tar cirka fem till tio minuter att genomföra. I mejlet kan du klicka dig in i kursportalen där du finner sex olika ljudfiler med mindfulnessmeditationer. Du får också en arbetsbok för att underlätta din träning. Den bästa träningen är den som blir gjord. 

FLERA FÖRDELAR MED ATT KURSEN ÄR ONLINE

Du gör dina övningar när det passar dig och du kan göra dem var du vill. Du spar tid genom att inte behöva ta dig till en fysisk träff. Dessutom är priset kraftigt rabatterat eftersom utbildningen sker online istället för via fysiska möten. 

FÖRVÄNTADE RESULTAT

När du övar mindfulness kontinuerligt kommer du med all sannolikhet uppleva:

Yin-yoga

VEM HAR GLÄDJE AV YIN-YOGA?

STÄRK DITT IMMUNSYSTEM

Ta hand om din hälsa och ditt välmående med yin-yoga. Den här mjuka formen av yoga stärker ditt immunsystem, mjukar upp din bindväv och hjälper din kropp och ditt inre till avslappning. Din bästa rutin till ett mer hälsosamt liv. 

MOTVERKA STELA MUSKLER OCH BINDVÄV

Du som känner dig stel och spänd i kroppen eller som önskar ta hand om dig i förebyggande syfte har hittat rätt. Yogan hjälper dig att öppna upp och sträcka ut de områden där energi stagnerat och bindväven (fascian) blivit torr och stel.

VARVA NER OCH MINSKA DIN STRESS

Om du känner dig stressad, har svårt för att varva ner är yin-yoga perfekt för dig. I den här yogaformen stannar vi i varje position länge och vi landar inuti vår kropp, i våra tankar och våra känslor. Vi uppmärksammar vad som händer i vår kropp precis just nu. Vi utövar mindful yoga.

ÅTERHÄMTNING EFTER AKTIV TRÄNING

 Det är också ett mycket bra komplement till aktiv träning som löpning eller styrketräning eftersom yin-yogan hjälper din kropp till återhämtning och att bli smidigare. Yin-yoga stretchar dina muskler på ett mjukt sätt. 

DELTA VIA MOBILEN, SURFPLATTAN ELLER DATORN

Yin-yoga är en avkopplande form av yoga som de flesta kan utöva. Vi ses online så du kommer som du är och det spelar ingen roll var du befinner dig så länge du har uppkoppling via internet. Delta via mobilen, surfplattan eller datorn. 

vad säger deltagare som genomfört programmet

Vad säger deltagare som genomfört programmet

  • “Tack vara programmet känner jag mig levande igen! 
  • Den största vinsten för mig är att få känna inre ro. 
  • Efter bara fyra veckor kände jag en markant skillnad i både energi, fokus och sömn. 
  • Tidigare hade jag svårt att fokusera, var lättirriterad, glömde mycket och förde listor på allt. 
  • Innan programmet kände jag mig alltid stressad, sov dåligt och var ständigt trött.”
  • “Mindfulness i kombination med yin-yoga är för mig som spa för “själen och kroppen”. 
  • Min arbetsvecka börjar på söndagsmornar då jag förgyller min dag med Pia och andra härliga människor. 
  • Jag har blivit smidigare i kroppen, lärt mig att vara uppmärksam på vad som händer i mina tankar, känslor i kroppen, att befinna mig i nuet och uppleva en inre avslappning, som jag även använder om jag känner mig stressad i vardagen.”
  • “Det är så enkelt att ta den där välbehövliga pausen på jobbet, när jag kan lyssna in på Pias mindfulness-övningar direkt i mobilen.”
  • “Tack vara programmet känner jag mig levande igen! 
  • Den största vinsten för mig är att få känna inre ro. 
  • Efter bara fyra veckor kände jag en markant skillnad i både energi, fokus och sömn. 
  • Tidigare hade jag svårt att fokusera, var lättirriterad, glömde mycket och förde listor på allt. 
  • Innan programmet kände jag mig alltid stressad, sov dåligt och var ständigt trött.”
  • “Mindfulness i kombination med yin-yoga är för mig som spa för “själen och kroppen”. 
  • Min arbetsvecka börjar på söndagsmornar då jag förgyller min dag med Pia och andra härliga människor. 
  • Jag har blivit smidigare i kroppen, lärt mig att vara uppmärksam på vad som händer i mina tankar, känslor i kroppen, att befinna mig i nuet och uppleva en inre avslappning, som jag även använder om jag känner mig stressad i vardagen.”
  • “Det är så enkelt att ta den där välbehövliga pausen på jobbet, när jag kan lyssna in på Pias mindfulness-övningar direkt i mobilen.”
  • “Är supernöjd med kursen. Ville lära mig yinyoga. Det blev lätt att ta steget och bara joina ett zoommöte varje söndagsmorgon. 
  • Pia är tydlig, sympatisk, proffsig och grundad i det hon är ut. Väl genomtänkt struktur.”
  • “Den absoluta största vinsten för mig med programmet är att jag fått energi till att starta igång projekt som varit vilande alldeles för länge. 
  • Pias coaching har gett mig insikter och sätt att komma igång med saker som tidigare känts avlägsna. Jag har hittat energi och styr upp saker på ett mer tillfredställande sätt. 
  • Innan programmet kände jag mig lätt omotiverad. 
  • Efter sex veckor känner jag mig mer positiv till livet och vänder negativit till positiv med lätthet.”
  • “Mindfulnessen har hjälpt mig i min egen balans för mitt mående. 
  • Jag har lättare att säga nej – att bara göra sådant som gör mig glad – Mindre tankar om vad andra tycker. 
  • Jag känner in mina nyanser bättre – ångra mig om jag inte orkar och är ok. 
  • Jag ger mig själv mer och det jag behöver.”
  • “Är supernöjd med kursen. Ville lära mig yinyoga. Det blev lätt att ta steget och bara joina ett zoommöte varje söndagsmorgon. 
  • Pia är tydlig, sympatisk, proffsig och grundad i det hon är ut. Väl genomtänkt struktur.”
  • “Den absoluta största vinsten för mig med programmet är att jag fått energi till att starta igång projekt som varit vilande alldeles för länge. 
  • Pias coaching har gett mig insikter och sätt att komma igång med saker som tidigare känts avlägsna. Jag har hittat energi och styr upp saker på ett mer tillfredställande sätt. 
  • Innan programmet kände jag mig lätt omotiverad. 
  • Efter sex veckor känner jag mig mer positiv till livet och vänder negativit till positiv med lätthet.”
  • “Mindfulnessen har hjälpt mig i min egen balans för mitt mående. 
  • Jag har lättare att säga nej – att bara göra sådant som gör mig glad – Mindre tankar om vad andra tycker. 
  • Jag känner in mina nyanser bättre – ångra mig om jag inte orkar och är ok. 
  • Jag ger mig själv mer och det jag behöver.”

Om Pia Eriksson

Jag har egna erfarenheter från både yrkesliv och privat som är guld värda i min roll som kursledare i det mindfulnessprogram jag skapat. Erfarenheterna av 30 år inom Polisen, där jag arbetat inom flertalet delar, både i yttre tjänst, som ledare och inom expertfunktioner, har givit mig en värdefull kunskap och förståelse. 

Tiden som ensamstående mamma till fyra barn lade grunden till min förmåga att skapa struktur och hur jag med lätthet får ihop livspusslet. Just då var det för att få vardagen att gå ihop och för att kunna kombinera heltidsarbete samtidigt som jag var mamma på 100 % med allt vad det innebar. 

Under den perioden byggde jag en struktur för alla vardagssysslor, men såg också till att prioritera in så mycket ”passa på” rörelse och kontinuerlig motion som det bara gick. Det hjälpte mig att orka mer. Återhämtning var jag sämre på under den perioden och det fick jag feed-back på under åren som gick. Feed-back i form av hur mitt mående påverkades av att jag inte prioriterade just återhämtning så mycket som jag borde ha gjort. En tuff läxa. 

Innan jag fann mindfulness hade min livsgnista minskat under tid. Mindfulness kom in i mitt liv när jag blivit varse att jag var tvungen att göra något åt min stress och brist på livsglädje. Och det blev ett uppvaknande. Jag började göra övningar för min egen del. Och det resulterade i att jag utbildade mig till mindfulnessinstruktör för att jag verkligen ville dela detta vidare till andra, då jag såg vilka fantastiska resultat det går att få under kort tid.

Mitt liv är idag totalt förändrat sedan jag gick all in och lade en liten stund varje dag med medveten närvaro. Det vill jag föra vidare till andra. Jag vill med mitt program hjälpa dig som kanske är i samma situation som jag var. Du som känner dig stressad, du som känner en tomhet, du som känner rastlöshet eller orkeslöshet. Och jag vill allra mest bidra till dig som redan mår bra idag. Du som är sugen på att leva ditt liv ännu mer närvarande och därmed känna än mer livskvalitet i din vardag. 

Det jag vill bidra med i PIA Lifestyle är mer välmående genom att leva sitt liv mer medvetet. Genom att vara medveten ser vi möjligheterna som kommer till oss. Vi blir mer fokuserade. Vi uppskattar de små sakerna i vardagen och vi kan känna mer lycka. Ett liv med mer livskvalitet.

Lyssna på en av kursens mindfulnessövningar. Klicka på Guldknappen och få tillgång till ANDRUM kostnadsfritt plus BONUS